مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 مرداد 1399 ساعت 06:252020-08-06سياسي

پیشنهاد مطالعه| گوشه هایی از اسرار حکمت های علوی در «با علی در صحرا»


کتاب «با علی در صحرا» اثر آیت الله محی الدین حائری شیرازی است که شرح و بسط دو حکمت از حکمت‏ های حکیمانه امیرالمومنین علی (ع) را شامل می شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مولای بی همتای مؤمنان حضرت ابالحسن امیرالمؤمنین علی (علیه السلام)، بلندترین قله حکمت و علم بشر پس از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) است که هیچ کس را یارای صعود به بلندای شکوه و عظمت او نیست.

کتاب شریف نهج البلاغه، دریایی از علوم، حکمت ها و معارف علوی را در خود جای داده است که هرکس به اندازه ظرفیت پاک و معرفت خویش می تواند در ژرفای آن تعمق کرده و از لؤلؤ و مرجان این بحر عظیم، بهره مند شود.

یکی از مریدان عاشق و عارف از حلقه محبان و شیعیان امیرالمؤمنین (علیه السلام) مرحوم آیت الله حائری شیرازی امام جمعه اسبق شیراز و استاد اخلاق برجسته حوزه های علمیه بود که عمر خود را در مسیر فراگیری و آموزش معارف الهیه صرف کرد و عمری را خوشه چین بوستان حکمت و معرفت علوی بود.

ایشان که علاوه بر شهرت در علم اخلاق و علوم حوزوی، در ادب و هنر فارسی نیز زبان زد بود، با آمیخته ای از این علم و ادب، به شرح دو حکمت شیرین و ارزنده از حکمت های نهج البلاغه نشسته و حاصل آن را در کتاب جذاب و خواندنی با علی در صحرا به رشته تحریر درآورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد مطالعه| گوشه هایی از اسرار حکمت های علوی در «با علی در صحرا»

پیشنهاد مطالعه| گوشه هایی از اسرار حکمت های علوی در «با علی در صحرا»